Sala OK

Välkommen till Sala OK:s webb-historik

Friska Sala

Friska Sala är Friskvårdprojekt som drivs av Sala Orienteringsklubb.

Från 2014 till 2017 arrangerade klubben "Stolpjakten" som då blev vårt största friskvårdsprojekt. Från och med 2018  och framåt har vi erbjudit ett motsvarande arrangemang under namnet "HittaUt i Friska Sala". 2019 arrangerade vi även Förbunds- och Riksmästerskap för pensionärer. Projekten syftar till att vi skall må bättre, ha kul och trivas ute i tätortens miljö och i närområdenas natur.

När man rör sig ute får man naturlig fysisk aktivitet som man mår bra av och vi vill gärna hjälpa deltagare att även hitta och se nya härliga områden och få nya upplevelser. Vi vill även att deltagarna skall känna sig trygga och samtidigt hitta utmanande friskvård i och omkring vår vackra stad. Med hjälp av våra moderna kartor och ny teknik blir det också enkelt och kul att hitta ut och hem igen i våra närområden, för alla.

I dessa tider med skärpta Coronarestriktioner så erbjuder vi nu en möjlighet att motionera på egen hand med kartan i fokus. Läs vidare under flikarna här ovan.

Sala OK - Orientering c/o Larsson, Lundagatan 5 73336 Sala

Tel: +46702438311 E-post: info@salaok.se